Eerste bericht vanuit India - Reisverslag uit Belfeld, Nederland van Pia Strous - WaarBenJij.nu Eerste bericht vanuit India - Reisverslag uit Belfeld, Nederland van Pia Strous - WaarBenJij.nu

Eerste bericht vanuit India

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pia

22 Januari 2010 | Nederland, Belfeld

Hoi iedereen!

Hoe is het daar in het koude regenachtige Nederland? :P
Hier in India is het warm en goed!
Ik ben hier nu bijna twee weken en heb al veel meegemaakt.
Mijn reis begon niet echt goed (eigenlijk heel erg slecht) doordat mijn baggage niet op tijd aankwam...
Aangezien onze eerste week een soort introductieweek was en het "kamp" waar ik nu zit mijn vaste adres is, kreeg ik mijn baggage pas na een week... Dat was behoorlijk lastig en ik was dan ook SUPERBLIJ toen ik mijn spullen weer terug zag... Toen mijn vriendinnen vroegen wat ik het meest zou missen, zei ik het eten, maar mijn eigen spullen zijn toch ook wel erg fijn! Op het vliegveld zeiden ze namelijk dat mijn baggage ook gestolen kon zijn, drie maanden zonder mijn spullen zou echt rampzalig zijn...

Oke ik zal jullie proberen een indruk te geven van mijn eerste week... We kwamen aan in een hotel in Mumbai, Dit was nou niet bepaald een 5-sterrenhotel... Maar het was schoon en er kwam warm water uit de douche... In dit hotel hebben we geslapen en de volgende dag gingen we naar Lonavla, hier verbleven we in the ashram (een yoga-centrum). Hier hebben we eerst een nacht geslapen en ontbeten. Indiers eten 3x pr dag warm eten, altijd rijst en gekookte groenten. Nu zou ik daar misschien nog aan kunnen wennen, maar er zitten echt ontzettig veel kruiden in het eten, waardoor het niet echt smakelijk is... Gelukkig zijn we de 2e nacht ergens anders door gaan brengen. We hebben de tweede en de derde dag in een dorpje in de bergen doorgebracht en twee dagen bergwandelingen en abseilen gehad. Dit was erg leuk, het eten in het dorpje was wel erg lekker en 's morgens kregen we zelfs brood! HEERLIJK. De rest van de week hebben we in the Ashram doorgebracht. Hier hebben we Yoga gedaan, ik was hier helemaal geen talent in en heb het dus bij 2 lessen gelaten (er waren er 4). Zaterdagnacht gingen we met een nachttrein naar Goa, naar Majorda om precies te zijn...
De trein was een hele ervaring, de eerste coupes die voorbij kwamen waren propvol, mensen hangend uit de ramen... Onze coupes waren minder vol, maar er waren drie bedden boven elkaar en toen we instapten lagen veel Indiers al te slapen. Indiers hebben niet veel lichaamsvet en zagen er best eng uit zo slapend. Het rook ook niet zo fris toen we binnenkwamen en er liep een kakkerak langs de muur bij onze bedden. Maar toen we eenmal in bed lagen, hebben we allemaal heel goed geslapen en was het eigenlijk helemaal niet zo erg...

Lonavla was erg leuk. De armoede is minder dan ik gedacht had. Natuurlijk is het niet te vergelijken met thuis, maar de mensen zien er gezond en gelukkig uit. Je kunt echt zien dat India zich aan het ontwikkelen is, er wordt bijvoorbeeld veel gebouwd. Op straat zie je veel nieuwe auto's rondrijden en daartussendoor hele oude auto's en zelf koe-en-wagen. De koeien lopen trouwens overal en zelfs midden in de stad zijn plaatsen waar de koeien kunnen eten en drinken. Ook het soort kleren dat iedereen draagt is anders. De vrouwen in Lonavla dragen traditionele kleding, sommige kinderen en mannen dragen westerse kleding. Hier in Goa dragen veel meer mensen westerse kleren.
Ik kan wel uren doorgaan over wat ik allemaal gezien heb, maar dat doe ik wel als ik weer terug ben.

Nu zijn we dus in Majorda... Goa (en dus ook Majorda) is toeristisch. Er zijn mooie stranden en het eten en de service zijn goed hier. Ik denk dat je hier een fantastische vakantie kan hebben, als je tenminste een goed slaapverblijf hebt. De mensen hier zijn meer westers dan in Lonavla.

Ik zit nu op een terrein met allemaal huisjes naast elkaar. We hebben fijne kamers en het eten is goed. Alles is fijn geregeld en we doen veel leuke dingen, naar het strand en naar de stad enz...

Ik werk 5 morgens (ongeveer 2 uur) een een kinderdagverblijf. Er zijn daar 25 tot 30 kinderen van 2 tot 6 jaar en we zijn daar met 2 vrijwilligers en een "lerares". Wij proberen de kinderen wat engelse woorden, vormen, cijfers en letters bij te brengen... De "lerares " wil het liefste dat de kinderen de hele dag stil zitten en leren, maar daaar zijn ze natuurlijk nog veel te jong voor. Ik be er nu 3 dagen geweest en het bevalt goed. Ik denk dat we wel wat kunnen doen daar. Verder geef ik een soort huiswerkbegeleiding aan kinderen die naar de basisschool gaan en ga ik een middag naar een ouderenhuis.

Ondanks dat bijna alles anders is dan ik gedacht had (rijker, meer ontwikkeld en beter geregeld) is het erg leuk hier. De andere vrijwilligers zijn erg leuk en we doen van alles samen. Het personeel helpt goed en je kunt er echt op terugvallen. Maar ik mis jullie wel hoor, vooral de eerste week...

Zo... dat was het wel voor vandaag, het is nu kwart voor elf dus ik ga lekker slapen en morgen gaan we in een ander dorp weekend vieren...

Jullie horen weer van me!


  • 22 Januari 2010 - 17:25

    Elinee:

    Meid!

    Wat fijn om get van dig te huure! En wat fijn om te huure det t allemaol good geit dao! Dien ierste indrukken klinken super! Geniet der van!

    Kriegs de groetjes van mien pap en mam en roberto!

    En haaij os op de huugte he!!

    Leefs

  • 22 Januari 2010 - 18:07

    NiekS:

    Pia! Eindelijk uhn bericht!! Tof des se uht oeteindelijk toch waal sjiek heas gehad allemoal...

    veul succes en plezeer nog...

    Ich dacht desse doa 6daag volop gings werke... Maar det velt zo te zeen waal met..!!

    Roda heat met 1-0 verloren van PSV in de 46e minuut door uhn blunder van Castro, morgen goan pap henk erik en ich noa rjc-utrecht! Det loat ich dich waal weer wete..!!

    Adieje x, en uhn huule dieke lebber van Iris...!!!!!

  • 22 Januari 2010 - 19:31

    Hanne:

    Hej Pia,

    Wauw wat leuk om te laeze zegk, doe omsjrief alles zoeëdet veur ôs d'r ech get biej kenne veursjtelle. Wat vervaelend van dien bagage, mer waal fijn det die weer terrech is! Ich bön keij beniejd nao get foto's, zitse die auch nog ens oppe site!? Hieël vuuël suuk6 op 't kinjerdaagverblief, biej de hoëswerkbegeleiding en biej de oudjes!
    Geniet van iddere momentje!

    Leefs Hanne

  • 22 Januari 2010 - 19:52

    Roda Henkie:

    Hoi Pia, Goed te horen dat het goed met je gaat. Geniet van je tijd daar en het goede werk dat je doet.
    RJC-PSV 0-1. Zeer goed gespeeld, we hadden een punt verdient.
    Henk

  • 23 Januari 2010 - 09:58

    Eveline:

    Hee Pia!
    Wat ontzettend leuk om iets van je te horen!
    Gelukkig heb je het daar naar je zin en gaat alles goed. Wat balen van je bagage! Geen leuke start inderdaad!
    Je schrijft erg leuk en zoals Hanne al zegt kan ik me er ook echt wat bij voorstellen hoe het er daar aan toe gaat! Ik ben benieuwd naar je verdere verhalen en natuurlijk de foto's!

    Geniet er nog van en heel veel plezier!
    We zullen er vanavond eentje op je drinken!

    Liefs, Eveline

  • 23 Januari 2010 - 10:15

    Maud:

    Hé Pia!

    Wat een geweldige ervaringen allemaal! Jammer van de slechte start..Fijn weekend!

    Groetjes Maud

    ps. We hebben je niet gezien in London, dus we dachten dat je wel goed aangekomen was!;)

  • 23 Januari 2010 - 13:22

    Mary:

    He pia, wat leuk dat alles goed is daar. Geniet van je werk, nieuwe bekenden en natuurlijk van de zon.Ben benieuwd naar je foto's. Tot de volgende keer en een dikke kus,mam.

  • 23 Januari 2010 - 14:14

    Fieke :

    Ha Pia!
    Gelukkig heb je het daar goed naar je zin..wauw lijkt me echt fantastisch zo'n avontuur! Ik krijg door het lezen van je verhaal in ieder geval al ontzettend veel zin in mijn eigen buitenland avontuur:) Anyway..Geniet ervan en fijn dat je je bagage weer terug hebt! Ik ben benieuwd naar je volgende avonturen. Groetjes, Fieke (huh8)

  • 23 Januari 2010 - 14:39

    Inge:

    Heey Pia,

    Wat een avonturen heb je al beleefd zeg!! Zo te lezen heb je al van alles gezien en meegemaakt. Ik ben blij om te horen dat het goed met je gaat en dat jij (wellis waar zonder bagage) goed bent aangekomen!
    Geniet der van meid!

    Ben benieuwd naar de andere verhalen!

    Liefs xxx Inge

  • 23 Januari 2010 - 18:16

    Marleen :

    Hallo Pia,
    Leuk om je verhaal te lezen en al die reakties te zien. Veel plezier en succes met je werk!
    Knuffel van mij.

  • 23 Januari 2010 - 19:25

    Anouk:

    Hey Meis,

    Waat fijn om te heure detse veilig bös aangekomme dao aan de angere kantj van de wereld.
    Balen van dien bagage, mer noe det weer terecht is, genieten van alle dinger diese dao mit moogs make!

    Heel veul plezeer dao!

    Dieke KUS


  • 24 Januari 2010 - 11:01

    Oma:

    Ik ben blij dat ik de gelegenheid kreeg om je bericht te lezen. Ik hoop dat je je goed went.
    maar dat geloof ik wel. harterijke groeten van oma.

  • 24 Januari 2010 - 18:16

    NiekS:

    Hey Meid,
    Joajoa gister is der weer uhn wedstried gespeeld, en waal:
    Roda Jc - Fc Utrecht,
    Eindstand 2-0, Janssen en Saijs hebben gescoord, uht waas uhn geweldige wedstried... Op noa zondich Fc Twente - Roda Jc, doa goan we auch hear! De GroeTeN!

  • 25 Januari 2010 - 10:03

    Pap:

    Ha die Lieve meid van mij,

    Fijn dat het goed met je gaat. Vertel ook eens iets over je collega's en/of kamergenoten. Zijn het Nederlanders, Duitsers, Engelsen of Fransen misschien? Met z'n hoevelen zijn jullie? Zijn ze ook aardig, hoe oud zijn ze en hoelang blijven ze? Hebben ze het zelfde soort opleiding gevolgd als jij? Ik hoop dat je veel plezier in je werk hebt en dat je de sociale normen en waarden,die bij jou hoog in het vaandel staan, kunt meegeven. Ik hoor graag snel weer iets van je.
    De groeten en een dikke kus van pap.

  • 25 Januari 2010 - 18:29

    Eefje:

    Ha maedje,

    Leuk om wat van je te horen. Balen dat je de 1e week geen koffer had! Een hele opluchting natuurlijk toen je je koffer weer terug had.
    Echt super om te lezen wat je allemaal mee maakt, zo te zien een hoop. Geniet ervan en natuurlijk ook van het weer, hier heeft het alweer gesneeuwt...

    Veel plezier nog en tot horens!!
    x Eefje

  • 26 Januari 2010 - 09:09

    Rens:

    Ha die Pia!

    Wat een gaaf verhaal zeg! De eerste indrukken van een nieuw land zijn altijd het leukste van een reis vind ik. Tof zo'n treinreis ook meteen. :)

    Ik ben benieuwd hoe je het gaat hebben met je werk daar en het is goed om te horen dat het tot dusver bevalt.

    Hier op huisje 7 hebben we alweer een tweede nieuweling erbij, een dame. In het Nederlandse dus ook niet saai, maar vast niet zo tof als daar bij jou in India.

    Veel plezier en succes!

  • 26 Januari 2010 - 10:53

    Ilona:

    He dea Pia

    Wat leuk om dich ein bietje te kenne volge.
    Ich hoap des ze ein super tied heas doa en geneat van alle indrukke!
    En as ze ut doa te werm vindjs den stuurs ze maar 10 grade hiej hear.
    succes
    en enjoy!

    groetjes Ilona

  • 27 Januari 2010 - 22:34

    Juul:

    Hey Pia,

    Sjiek om te huure det
    ut dich doa zo bevelt!
    Klink idd auk tof, veural
    ut werme wear:p Vuul suc6 en amuseerse nog!

    x

  • 28 Januari 2010 - 12:40

    Eline:

    Ha maedje

    Leuk om dien avonture te laeze! Fijn det alles dao redelijk fatsoenlijk geregeld is. Waal bale van dien koffer, maar good det det neet gejat is.
    Haese leuke reisgenootjes, of mis se os toch aug waal un bietje? Veur dig waal huur. We zien noe vollop bezig met de veurbereidinge veur de vastelaovend, jammer det se dao neet biej kens zien. Maar we zulle dig zaoterdig smse wae prins is den kriegse der toch get van meij. :p

    Leefs Eline (D)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Belfeld

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 April 2010

3 maanden in India samengevat

07 Maart 2010

7 Maart in India

14 Februari 2010

Week 5

02 Februari 2010

1 maand in India

22 Januari 2010

Eerste bericht vanuit India
Pia

Actief sinds 15 Dec. 2009
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 21431

Voorgaande reizen:

26 Februari 2012 - 15 Juni 2012

piainzuidafrika

11 Januari 2010 - 05 April 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: