7 Maart in India - Reisverslag uit Belfeld, Nederland van Pia Strous - WaarBenJij.nu 7 Maart in India - Reisverslag uit Belfeld, Nederland van Pia Strous - WaarBenJij.nu

7 Maart in India

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pia

07 Maart 2010 | Nederland, Belfeld

Hallo!
Allang niks meer van me laten horen!
Gelukkig hoor ik wel veel van jullie!
Ik ga morgen proberen wat foto's op de site te zetten. De internetverbinding en de computer zelf is hier erg traag dus heb nog niet echt de kans gehad om de foto's online te zetten.

Het is nu zondag en het is erg rustig in het kamp. De meeste mensen waar ik de laatste 8 weken mee op heb getrokken zijn gisteren naar huis vertrokken. Dat is wel even wennen! Ik baal er wel van, maar het is ook wel fijn om mijn kamer nu helemaal voor mij alleen te hebben. Vandaag was dus een relax/poets/wasdag! En de eerste dag in acht weken dat ik een dag "alleen" (je bent hier nooit echt alleen) was! Dat is wel even lekker dus.
En voor de komende 4 weken zijn er nog genoeg leuke andere vrijwilligers over, dus ik zal me ook deze weken niet gaan vervelen.

De projecten waar ik werk gaan goed. Ik merk echt dat de kinderen me nu vertrouwen en ze luisteren ook naar me. Ik ben de kinderen van 5 nu plus- en min-sommen aan het leren en ook het herkennen van hoofdletters en kleine letters. Hiervoor konderen ze tellen wisten ze de nummers en de hoofdletters van het alfabet.
Verder leren we ze natuurlijk iedere dag wat bij. Maar je moet er soms wel enorm veel geduld voor hebben om alles tot in den treure te herhalen. Ik heb bijvoorbeeld met de jongere kinderen wel eens een half uur gezeten en alleen de nummers 1,2 en 3 opgeschreven en herhaalt en nog schreeuwden ze kei hard 3 wanneer ik een 2 opschreef. Maar goed, ik heb mijn verwachtingen wat verlaagd door te beseffen dat een kind van drie of vier jaar oud in Nederland echt niet het hele alfabet en de nummers 1 tot en met 10 kan opschrijven en lezen. Hier kunnen sommige kinderen dat wel.

De carnaval hier was een beetje anders dan de carnaval bij ons... De optocht was wel te vergelijken, Er was muziek, praalwagens dansgroepen en jawel hoor er was zelfs een harmonie (maar dat waren dan weer alleen blanke mensen). Het verschil met de optocht in Reuver was dat er soms hele bandjes op de wagen live-muziek speelden, erg gaaf! Moet in onze optocht ook maar komen vind ik! Voor de rest was de carnaval vooral jongere jongens die rondreden op scooters en iedere voorbijganger (vooral de toeristen) vol met water gooiden en dat was het wel zo'n beetje.

Hoe langer ik hier ben hoe meer ik me ga aanpassen aan de cultuur hier en hoe meer ik me ga ergeren aan de toeristen (vooral HEEEL veeel Russen) hier. De mannen hier in India zijn niet echt gewend aan het zien van vrouwelijke lichaamsdelen. Het is niet dat je de vormen van de Indische vrouwen niet ziet, maar ze bedekken wel veel met hun kleding. De toeristen hier lopen er vrij naakt bij en de mannen weten soms niet waar ze kijken moeten. Ik voel me hier al vrij snel vrij naakt, als ik voor Nederlandse standaard heel normale kleren aan heb. Ik heb dus al veel sjaals gekocht, gewoon om me een beetje meer bedekt te voelen. Het is niet altijd fijn als er tientallen mannen op straat je nakijken... Maar goed zolang je je een beetje normaal kleed is het niet zo erg... Ik schaam me dan ook wel eens voor de rest van de blanke mensen die dit niet doen... Best onrespectvol vind ik. En natuurlijk wordt ik met hen vergelijken, want ja ik ben ook best balnk :P Al wordt ik steeds een beetje bruiner.

Er zit nu iemand te wachten om op het internet te kunnen, dus ik kan mijn verhaal niet afmaken...

Ik zal deze week proberen naar het internetcafe te gaan om de foto's te uplaoden en mijn verhaal "af" te maken...

Doei doei!

  • 08 Maart 2010 - 10:12

    Jaimy :

    hey pia bun beniejd noa de foto's.
    wanier kumpse eigelijk precies truuk?

    xoxo

  • 08 Maart 2010 - 10:53

    Erik:

    Daag Pietje leuk om te huren det ut good met dich geit. En is die eine roda-girl der auk (die russische van Egypte);). Ben noë de veurbereidingen aan ut treffen veur de kennedymars. De daag veur det doe teruuk kums. Groetuh Erik

    PS: Jamie Pia kump 5-april teruuk

  • 08 Maart 2010 - 15:44

    Hanne:

    Ha Pia,

    Wat prachtig die foto's. Ech keij mooi in die Sari's!!! Asse truuk bös zeen veur de res van de foto's auch waal!

    xje Hanne

  • 09 Maart 2010 - 10:38

    Janien:

    Ha Pia,
    Leuk det 't gelukt is om get foto's erop te zette en aug leuk om te zeen woa desse al dea tied al zits. Maar ich zeen al desse goot ingeburgerd bis. ;)
    Ich wens dich nog vuul plezeer en succes de letste weake! Den spreake we os asse weer op Nederlandse bodem bis.
    X Janien

  • 09 Maart 2010 - 12:13

    Marleen :

    Hoi Pia, Leuk, die foto's. Ben benieuwd naar de verhalen die erbij horen! (straks als je thuis bent). Geniet jij nog maar even daar in het verre India.
    Lieve groetjes van Henk en Marleen.

  • 10 Maart 2010 - 15:23

    Dave:

    Ha Pia,

    Waan det we now door dien foto's auk intelik ein beeld beej dien verhaole hebbe. Kinne we det al ein bietje invölle veurdet se truuk bis en we alle moeie foto's kinne bekièke.

    Nog erg vuuël plezeer gewins dees letste waeke!!

    Mzzl, Dave.

  • 10 Maart 2010 - 16:18

    Anouk:

    Hey meis,

    Ig vinj ut tog mer heerlijk om dien verhaole te laeze!
    En erg leuk om der noe de foto's biej te zeen.
    Geniet der nog van en ver spraeke os weer esse truuk bös! :)

    Dikke kus, Anouk

  • 11 Maart 2010 - 13:29

    Oma-:

    hoe is het alles goed
    wat een mooie jurk. kon je die zomaarkopen ?
    en al die mooie foto,s geweldig, de rest van de foto/s heb ik ook gezien.hier is alles goed het allerbeste met jou en een kus van oma.

  • 12 Maart 2010 - 09:43

    NiekS:

    HEYY!!
    Bedankt veur 't smsje! Ich heb waal al uhn aantaal kier probere truuk te smse, maar det lukt neet. Helaas... Maar good! Dan maar via deze manier. Hiej is auch alles prima, goa dalijk veur de tweede kier stage laupe biej de nieje stage, erg veul zin in! veul plezeer nog! Haijuhhh!
    x

  • 14 Maart 2010 - 15:16

    Stef Backus:

    Beste Pia,

    Ik heb van je moeder de naam van de site gekregen en vind het heel leuk te zien hoe jij je tussen de Indiase bevolking beweegd.

    Veel plezier verder en
    tot ziens.
    Stef.

  • 21 Maart 2010 - 19:42

    Nikkie:

    Ha leeve Pia,

    Ich kom der vandaag pas achter det se auch eine waarbenjij.nu hubs!
    Hub mich direct maar ff gans up-to-date gemaakt, door al dien verhaole te leaze, erg leuk en veural auch veul dinger erg herkenbaar! Die naakse toeristen, die bus die gein haltes sjient te hubbe en wo biej alles onduidelijk is enz enz enz enz .. :)

    Ich wins dich nog heeeeeeel veul plezeer deze litste twee weake. Geneet ervan!

    Meis, heel veul succes mit het aafsjied numme en auch mit het toes winne. Mekkelik is angers, weit ich oet eigen ervaring!

    Pyar sae en -op zien Limburgs- natuurlik auch veule groetjes!

    Nikkie


  • 22 Maart 2010 - 11:43

    Sonja:

    Heej nichje... ik had deze foto's nog gemist, wel je verhaal al gelezen! Staat je goed die sari en ik kan me ook goed voorstellen dat die kinders met hun grote bruine ogen je helemaal hebben ingepakt... en dan krijgen we nu al een berichtje van de site dat je bijna weer terugkomt?! Bizar... maar ik hoop dat je je goed vermaakt en dat je het straks niet erg vindt om weer terug te komen ;-) Geniet van je laatste 2 weken daar en een goeie terugreis gewenst, groetjes, mede namens de fam,

    Sonja.

  • 22 Maart 2010 - 22:41

    Maud:

    Ha Pia!

    Leuk de foto's op de site! Zo kan ik me alles wat beter voorstellen. Echt super goed dat je gegaan bent!
    Goede reis terug alvast!

    Groetjesmaud

  • 30 Maart 2010 - 17:22

    Eline:

    Haa maedje,

    Ut is alweer bienao tied om dien koffers te pakke. Ig bun bliej detse der de volgende waek weer bus!
    Heb dig nog probere te belle, maar dink detse ff bezig waars.
    Zaoterdaag kennedymars, bun maar bliej detse neet meij hoofs te doon, ut geit raegene....:p

    xx Eline

  • 31 Maart 2010 - 17:50

    Eefje:

    Ha maedje,

    Nog effe en den kumpse alweer nao hoes!!! Un huuuule goeije truuk reis en toet snel :)!!!!!

    dieke kus

  • 02 April 2010 - 07:35

    Eveline:

    Hee Pia!
    Oee je avontuur zit er alweer bijna op! Ik ben ontzettend benieuwd naar je verhalen en foto's!
    Ben blij als je er weer bent :)!
    Een hele goede terugreis en tot snel!
    XX Eveline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Belfeld

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 April 2010

3 maanden in India samengevat

07 Maart 2010

7 Maart in India

14 Februari 2010

Week 5

02 Februari 2010

1 maand in India

22 Januari 2010

Eerste bericht vanuit India
Pia

Actief sinds 15 Dec. 2009
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 21424

Voorgaande reizen:

26 Februari 2012 - 15 Juni 2012

piainzuidafrika

11 Januari 2010 - 05 April 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: