Nog maar 2 nachtjes slapen - Reisverslag uit Belfeld, Nederland van Pia Strous - WaarBenJij.nu Nog maar 2 nachtjes slapen - Reisverslag uit Belfeld, Nederland van Pia Strous - WaarBenJij.nu

Nog maar 2 nachtjes slapen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pia

24 Februari 2012 | Nederland, Belfeld

Daar is het dan eindelijk, mijn eerste berichtje over mijn vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika.
Na weer een heerlijke "vastelaovend" achter de rug te hebben, ben ik me nu volop aan het voorbereiden op mijn avontuur. Reisdocumenten, paspoort, verzekeringspapieren etc. 3-dubbel gekopieërd, paklijst gemaakt. Nog te doen: laatste scoutingdingetjes regelen en natuurlijk mijn tas inpakken.

Ik zal jullie proberen kort een indruk te geven van het project (voor zover ik daar zelf echt een indruk van heb). Op enkele kilometers afstand van Durban ligt het project the farm. Dit is een boerderij waar vanallerlei kinderen opgevangen worden, waarvan de ouders hard moeten werken en geen tijd hebben om voor deze kinderen te zorgen. Ik moet eerlijk zeggen dat dit ongeveer het enige is wat ik ervan weet. Ook weet ik dat de vrijwilligers samen in een huisje op het project wonen. Hier hebben we een koelkast, bed, computer en alle luxe die wij Westerlingen schijnbaar nodig hebben.

De laatste 2 dagen nog volop afscheid nemen van iedereen hier en dan voor 3 en een halve maand naar Zuid-Afrika. Ik kan na het lezen van wat verhalen van vrijwilligers die al daar zijn, bijna niet meer wachten. Ik heb er aan de ene kant heel veel zin in, aan de andere kant wordt het wel even afkicken. Van het luxe feestleven hier, naar het "ietwat" armoedigere werkleven daar.

En dan gaat het leven hier natuurlijk ook gewoon door. Als ik terugkom zal mijn kersverse neefje Jasper echt al een grote kerel zijn, Ester wat dikker en al met verlof, Anouk en Eefje definitief verhuisd, Roda jc op plaats 4 in de eredivisie en lente in Nederland!

Voor alle mensen die ik niet meer zie voordat ik ga, houdt alles goed en gezond hier en tot ergens in Juni.

Adiej wah!

P.s. ik weet nog niet hoeveel zin en tijd ik daar in Zuid-Afrika ga hebben om deze site echt bij te houden door verhalen te schrijven, maar ik zal mijn best voor jullie gaan doen.

  • 24 Februari 2012 - 10:41

    H&M:

    Pia we wensen je alvast een hele goede reis. En dat je voldoening zult hebben in al het werk dat je gaat doen voor de kinderen op the farm. Zorg ook goed voor je zelf... zodat je in juni weer gezond terug kunt komen! Geniet er van alle mooie mensen, momenten, natuur, dieren en alle dingen die tegenkomt in Zuid-Afrika.... Liefs, Henk en Marleen.

  • 24 Februari 2012 - 17:55

    Linda-Jane Vd Berg:

    Hey Pia,

    Is alles nog gelukt met je visum enzo? Ik ben al sinds dinsdag en kaapstad en vind het hier super!

    Heb erg veel zin om met jou te beginnen op de Farm volgende week!

    Fijne reis en tot maandag!
    Liefs, Linda-Jane

  • 24 Februari 2012 - 19:00

    Yasemin:

    Hey Pia,

    Ik zal je morgen tijdens onze uitgebreide heerlijke 'afscheids'lunche vertellen hoe overdonderd ik ben met je vertrekdatum! :) oh Pia we zouden zogenaamd nog een dagje weg doen voordat je vertrok haha
    Farm project klinkt erg leuk en lijkt me ook echt iets voor jou.. Meisje succes met alle voorbereidingen! Geniet van alle mooie dingen in Afrika, je zult daar vast fantastische mensen leren kennen.. Hoop dat je een onvergetelijke ervaring opdoet, juiste mensen tegenkomt en voldoende uitdaging en voldoening hebt in dit project. Tot morgen!!
    Ps: Het zou gaaf zijn als je regelmatig berichten & foto's post op je blog!
    Kus yasemin

  • 25 Februari 2012 - 09:08

    Janien:

    Pia,
    Ik wens je heel veel succes in Zuid-Afrika. Het zal ongetwijfeld (weer) een hele mooie ervaring worden. Ik zal de site in de gaten houden, in de hoop dat jij jouw mooie verhalen erop zet. Als je in juni weer thuis bent prikken we een datum om weer bij te kletsen. Maar geniet maar eerst van deze reis!

    Groetjes,
    Janien

  • 25 Februari 2012 - 11:57

    Nicole Volleberg:

    veel succes meisje en blijf jij ook gezond. doei dikke kus

  • 25 Februari 2012 - 13:30

    Hélène:

    Hoi Pia,
    Een hele fijne tijd in Zuid-Afrika,ik zal je verslagen met spanning tegemoet zien.

  • 26 Februari 2012 - 08:08

    Angelica Jacobs:

    Ha Pia,

    Wat een avontuur ga jij ondernemen!
    Geniet ervan, ik houd je verhalen bij.
    Vind het altijd super om zoiets te lezen en te bekijken...Wow!

    Gr Angelica
    (collega van nicole & helene)

  • 26 Februari 2012 - 16:59

    De Fam. Uit Mill.:

    Het was even schrikken, twee keer hebben je mail gelezen. We zijn trots dat wij een nichtje hebben die durft te doen, wat een anderen wel zou willen, maar niet durven. Je ondernemingsgeest is groot, petje af!
    Wij hopen dat je in voorspoed mag reizen en veel liefde mag ontvangen van de kinderen op de boerderij.
    Geniet van al het moois wat op je pad komt.
    Liefs Tante Ton en Ome Herm.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Belfeld

piainzuidafrika

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2012

Laatste foto's

24 Juni 2012

Afscheid en thuiskomst

17 Juni 2012

Laatste weken

27 Mei 2012

Zuid-Afrika vakantieland!

01 Mei 2012

Allemaal eerste belevenissen
Pia

Actief sinds 15 Dec. 2009
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 21425

Voorgaande reizen:

26 Februari 2012 - 15 Juni 2012

piainzuidafrika

11 Januari 2010 - 05 April 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: